What I meant to say.

Som jag nästan anade! Ingen snö har kommit till Boston idag inte.. KOM IGEN snö! Vi vill ha vitt på julafton! Vet snön hur många som bara önskar sej det i julklapp?! Någon borde iallafall informera snön det. Anyone!

Igår vaknade jag upp tio över åtta på morgonen. Great. Jag hade lixom planerat att åka mot skolan kl åtta.. Så det blev rätt bråttom. Svor RÄTT mkt när jag kom ut till bilen och behövde skrapa rutorna.. Och jag svor nog ännu mer när jag lyckades virra bort mej helt och hållet påväg till skolan! Samtidigt hade Linda också åkt vilse. 20 min försent lyckades vi inta skolbänken. Men sen flöt dagen på bra! Linda och jag redovisade om Hollywood efter lunch. lite ringrostig på det med redovisningar. Hade fjärilar i magen! Men vi kom levande ur det med :) Och när klockan slog 3 kom jag utgående med ett diplom som visade att jag klarat mina första 3 credits :)

Efter skolan mötte jag upp Ida och vi åkte in till Boston. Där mötte vi upp Hannah! KUL att se den göteborgare igen:) Kanske ska förklara att Hannah är en av tjejerna från training school i NY:) Iallafall traskade vi runt lite i Boston. Mestadels höll vi oss vid Quincy market. Åh vad jag älskar Boston! :) Efter någon timme satt vi på tunnelbanan hem. Jag och Hannah åkte hem till mej och catchade up. Därefter åkte vi till Beerworks. Men hann inte mer än att komma dit förrän alla skulle åka vidare till en annan fest. Så Hannah och jag tänkte att vi kunde hänga på!

Viktor och Mike åkte i en bil framför oss och visade vägen. När vi hade kommit till ett villaområde stannade vi för att invänta Dougy som visste vilket hus festen var i. Så vi hoppade ur bilarna och ställde oss och snackade lite. Det var då en bil kom körandes och stannade med nervevad ruta. Det var en gubbe och en tant som frågade oss vad vi höll på med. Vi förklarade att vi bara inväntade en kompis och gubben och tanten åkte vidare till sitt hus. Då vi tyckte det började bli lite för kallt för att stå ute hoppade vi in i min bil alla 4 och började lyssna på musik. Några minuter senare kom en polisbil inrullandes på vägen. AWESOME, gubben och tanten hade ringt polisen! Jag blev jäkligt skakis men vevade ner rutan när polismannen började gå mot bilen. Polismannen riktade en ficklampa i huvudet på mej innan han frågade 500 frågor! Ju mer frågor han ställde ju argare blev hans ton. Till sist praktiskt taget skrek han på oss! Jag kände mej mindre än någonsin där jag satt i förarsätet. Trodde han skulle dra ut oss ur bilen och arrestera oss. Men istället kom en annan polisbil till platsen och efter att kollat våra IDn 10 ggr och ställt ytterliggare 500 frågor kunde vi åka. Jag körde så fort jag bara fick därifrån. Helst skakis.. Fattar inte varför han var så arg! Han hade bara kunnat be oss snällt att flytta våra bilar för att dom som bodde i området blev nervösa. Men istället skrek han frågor som "WHAT THE FUCK DO YOU HAVE IN YOUR LAP?!" Den frågan var riktid till Viktor.. "A car seat" fick han till svar. Herregud säger jag bara. Reta ALDRIG upp amerikanska poliser! Dom är inte att leka med. Men såhär i efterhand kan man bara skratta åt det och vara glad för att vi kom ut ur allt utan några konstiga böter eller samtal till värdföräldrar:)
 
Idag lämnade jag av Hannah i Braintree vid halv 11 och mötte senare upp Ida för amerikansk brunch. Sen åkte vi till mallet för att inhandla lite julklappar. :P jag har förövrigt varit helt död idag. Fått alldeles för lite sömn i helgen. Men jag kommer vara ledig rätt mkt i veckan så jag får nog tid över att sova ut då :)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0