Looking for that magic rainbow.

Jag har längtat och längtat efter att snön ska komma till Boston! Jag vill inte ha en jul utan snö! Så nu får Boston ta och rappa på! Man får sååå mycket mer julstämning när allt är täckt av snö. Men anyway! idag så hände det! Årets första snö! Det la ju sej inte såklart. Men nog kom det lite snö! Men grejen var den att när jag satt och tittade så fridfullt och lyckligt ut genom fönstret slog det mej. Jag saknar hemma. Har blivit varnad över att julen kan vara lite extra jobbig över jul. Och än sålänge har jag inte känt av det. Men nu kom det över mej.

Jag kommer ihåg när jag och Linda hade börjat mejlat innan jag ens hade satt min fot här i USA. Då sa hon till mej att ha några svenska vänner här gör att man klarar sej igenom sin hemlängtan mycket lättare. Någon från samma land och som talar samma språk. Och det är faktiskt sant. Just nu består mitt svenska crew av Sandra, Ida, Anna och Linda. 4 st toppentjejer! Svenskarna får en att stå lite extra stadigt på jorden. Men när mitt svenska gäng nu svajar, svajar jag också. Och jag insåg nu, när snön föll att det påverkar mig också.

Anna åker hem över jul. HEM. Vet inte om jag är avundsjuk eller inte.. Ida har bestämt sej för att avbryta sitt år och åka hem helt och hållet. Så hon åker hem nästa vecka. Sen har vi Sandra som får hit sin pojkvän under jul och nyår. Ja tänka att få krama någon hemifrån. Suck. Tänk om jag var rik så jag antingen kunde komma hit eller skeppa hit någon! Sen har vi ju Linda. Henne ska jag inte ens gå in på. Efter nyår har hon fullföljt sitt år och åker hem till "lilla" Gävle. Och det vill jag bara inte ens tänka på. Inte nu.

Så när marken idag svajade lite extra, då mötte jag upp Ida, Sandra och Anna på Derby Street. Så när jag sen kom hem kändes allt mycket bättre :) Annars har jag idag jobbat lite. Sen har jag även julfixat lite. Med allt vad julstök innebär. Imorgon fortsätter det. Yay! haha!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan värma upp lite glögg :) Lite julmys såhär i julmörkret. :)

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0