Thank you 2010!

Såhär på nyårsafton har jag gått runt och tänkt på allt som hänt detta året, lite sammanfattning i min hjärna. För det första kan jag inte ens fatta att 2010 nu snart ligger bakom oss och 2011 snart är här. Känns som en vanlig fredags kväll. Och ju mer jag tänker på det desto mer känner jag nästan en klump i magen. Är jag verkligen redo för att säga hej då till 2010?

Varje år fram tills nu har jag sett fram emot ett nytt år. Ni vet allt det med nytt år nya tag. Men denna gången är det annorlunda. 2010 har varit ett sånt underbart år rakt igenom. Och temat under året har varit USA så det nästan sprutat ut genom mina öron. Redan precis efter 2010 dragit igång, i början på januari, fick jag reda på att jag hittat en familj här i USA och att jag verkligen skulle komma iväg. Och så fort jag satt min fot under amerikansk mark, i början på maj, har allting varit ett äventyr utan dess like.

Detta var året då jag verkligen har förstått HUR mkt mina nära och kära betyder för mej. Jag har växt som människa och själv insett att trotts att framtiden är ovis kan jag göra vad f*n jag vill. Jag har inte bara hittat tillbaka till gamla Josefin, som någonstans varit lite gömd, utan även hittat en bättre Josefin. Jag har sett platser som jag aldrig trodde jag skulle få se. Jag har träffat obeskrivligt många människor som berört mej enda in till mitt hjärta. Jag har gråtit, varit arg och besviken men någonstans hittat vägen ut från det, lagt det bakom mej för att nästa sekund skrattat tills jag inte fått luft. Hur kan någonting toppa allt detta? Jag har verkligen ingen aning. Men på något sätt är jag ändå förväntansfull på vad 2011 har att ge mej.

Motgångar kommer men det gäller att ta visdom från dom motgångarna. Och vad det gäller all medvind man får, ja den ska man ta till sej, komma ihåg känslan och sikta på att alltid ha den underbara känslan. Minnena stoppar man i en säck och lägger upp den på ryggen. Det kan bli en hur stor säck som helst, men det spelar ingen roll, för jag lovar er den vägen INGENTING! Och framför allt komma ihåg att skratta sej igenom allting, även när det känns som mest meningslöst :) Om jag utgår från detta och har det i åtanke när jag välkommar 2011, kan det inte bli mer än ett bra år. Vem vet, det kanske blir ännu bättre än 2010 :)

Då återstår det bara för mej att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! :) ♥ Hörs nästa år! :)



♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0