Christmas Eve.

Då sitter jag här nyduschad och fräsch. :) Julafton börjar gå mot sitt slut och i Sverige är den redan över! Men den blev nog bättre än förväntat! Kanske minus att mitt paket från mamma inte dykt upp än så blev ingen presentöppning framför skype som vi planerat. Men det kommer ju såsmåningom så det får bara bli lite försenat detta året :)

Vid 16 åkte vi som jag nämnt till min värdmammas syster Jen för lite middag. Var egentligen en helt vanlig middag, dvs det serverades lasange och inte typ prinskorvar:P Det var en helt annan sida av familjen som jag aldrig tidigare riktigt fått chansen att se vilket har gjort allt så mycket mer intressant idag:) Efter middagen blev det julläsning för barnen. Jag däremot hamnade tillsammans med Papa vid disken. Där tog vi våran tid och pratade mellan allt och himmel och jord! Nana och Papa får en verkligen som att känna sej som en i familjen! Och mormor och morfars betendet är likadant jämtemot mej som mot barnbarnen. Vilket underlättar, speciellt under juletider! 

Efter läsningen blev det lite julklappsöppning. Jag satt och tittade på barnen och såg hur glada dom blev av allt :) Men blev RIKTIGT förvånad när även jag fick två presenter :) Fick en ficklampa som satt på en nyckelring av en kär vän till familjen, Auntie Cerry:P Hon hade en föreläsning för mej om hur bra den är när det är mörkt ute och jag går själv:) Sött. Av Jen och hennes familj fick jag en lotion, kaffe från starbucks och hemmabakta kakor som hennes ungar bakat till mej:) Väldigt vänligt av dom att tänka på mej! :)

När klockan började bli runt halv sju skulle alla åka iväg till en julgudstjänsti i kyrkan. Jag tvekade inte en sekund med att följa med dom dit. Alla skulle ju med och jag ville verkligen inte bryta mönstert genom att åka hem! Nog för att jag kanske inte är så kyrklig. Men om jag nu ska fira jul på amerikanskt vis får jag ju göra det fullt ut! :) Dessutom var det rätt trevligt:)

Jag vet att jag än en gång lyckats skriva ett alldeles för långt inlägg. Men förhoppningsvis underhåller jag mina läsare nu när många är lediga från jobb och skola :) Vill passa på att tacka alla som skickat fina julkort, mejlat mej och även till dom små tomtenissar som har satt in pengar på mitt konto. Ett steg närmare att bli ekonomiskt oberoende ;) TACK, ni är bäst! ♥

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0