Blizzard.

Dag nummer 2 då jag inte kommer någonstans pga av den kära snöstormen. Har inte gått utanför dörren idag, jag ville inte ens prova. Snöstormen fortsatte under hela natten och under dagen idag har väl snöandet slutat men stormen fortsatt. Och jag erkänner- jag är en klen skåning! Jag har inte varit med om allt för många snöstormar i mina dar så detta är lite stort för mej:P Medans Linda som faktiskt kommer från Gävle sitter och skriver på sin blogg att detta är ju ingenting och att amerikanarna gör allting 1000 ggr värre än vad det egentligen är ställer jag mej mer åt amerikanarnas sida, sorry Linda.:P Men det är kanske inte så mkt pga av vädret utan mer pga av omständigheterna. Först och främst för att idioter till amerikanare inte ens har vinterdäck på sina bilar! Tydligen är det olagligt med dubbdäck.. Och sen kör amerikanare som om dom fått sitt körkort från flingpaketet. Så jag skulle bara vilja ställa mej på en pall och skrika till alla "STEP AWAY FROM THE CAR AND GET BACK INSIDE"! Något annat borde vara olagligt..

Men för att komma tillbaka på det med att jag är en oerfaren skåning när det kommer till snökaos så har jag suttit och kolla på nyheterna x antal gånger idag. Quincy som ligger 10 min norr om mej har haft översvämningar så att det varit svårt att komma fram och Sitcuate som ligger ca 10 min söder om mej har också haft problem med detta. Till och med folk som fått lämna sina hus. Både Quincy och Sitcuate ligger precis längs kusten så det är ju kanske mer stormen än snön som orsakat detta. Anyway, där sitter jag iallafall med hakan ner till knäna och häpnas över bara synen. Såg inte ut att vara samma värld.

Jag är iallafall OERHÖRT uttråkad. Internet och TVn har turas om att slutat fungera under dagen och jag är sällskapssjuk till max! Men jag har hört att vädergudarna nu ger efter och imorrn ska allting övergå till det normala. Då är det jag som är först ut genom dörren! Världen jag är tillbaka, typ!


Tog en bild i går kväll/natt. Bilen var i princip helt begravd i snö imorse :P

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0