NEW YORK NEW YORK!!!

Jag kommer aldrig kunna återberätta den underbara helgen som just passerat mej. Men jag ska göra mitt bästa. Och samtidigt inte skriva en roman. Men jag kan ju bara börja med att säga att jag med största sannolikhet kommer sitta på ålderdomshemmet och berätta om denna helgen :P Den var helt AWESOME!

Men för att backa bandet och ta det från början. Så mötte jag upp Ronja direkt efter jag anlänt med bussen till NY i fredags. Vi traskade vidare till hotellet där resten av tjejerna redan stod och väntade! Var ett kärt återseende :) Så kul att träffa alla igen! :) Vi checkade in och kollade in vårat rum som var helt okej! Champange öppnades och vi skålade för våran reunion! :) Under kvällen hann vi med att kolla oss omkring litegrann, besöka hotellets bar, se Time Squere by night, besöka en ganska så typisk New York bar innan vi till slut hade efterfest på hotellrummet. Superkul början på helgen!! :D

Efter få timmar sömn var vi faktiskt ute på New Yorks gator redan halv 10 på lördagmorgon! Och då hade vi till och med hunnit med frukost :) Vi gick runt i lite affärer och bara njöt av att få vara i New York! :) Begav oss sen ut på en båttur som gick runt hela manhattan!! Hur bra som helst:D Fick se allt! Kom närmare Frihetsgudinnan och ja fick se det mesta! :)Efter båtturen kunde jag inte låta bli att slänga ut handen och stoppa en gul taxi:P Att åka en gul taxi är lixom ett krav när man är i New York. och just i det sätet där jag satt visade det sej att självaste Robert DiNero hade suttit! Inte illa:P

Efter en middag i China Town åkte vi till en Stand up bar. Ganska så kritiska satte vi oss där. Men gud vad vi skrattade!!! Var längesen jag skrattat så mkt!! Sjukt bra!! Med ett leende på läpparna gick vi ut därifrån för att hoppa in i en Limousine som stod och väntade! Ja ni läste rätt! Limousine!!! :D Åkte runt på New Yorks gator och sjöng oss hesa inne i Limousinen!! :D Vår chafför var bäst :) Och vi fick åka längre än vad det va tänkt :D Lördagskvällen avslutade vi inne på ett känt uteställe där vi dansade tills fötterna värkte och vi var alldeles svettiga :P

Idag tog vi oss friheten till en liten sovmorgon. Checkade i lugn och ro ut från hotellet vid 12 och begav oss till Central Park där vi satt oss ner för att ha en liten brunch i det fina vädret :) Efter det gick vi skillda vägar då det var dax att bege sej hemåt. Vi kom alla överrens om att vi skulle göra om det snart :) Längtar redan :D

Hur blev det då med Brookline bridge och allt det där snacket om att jag stolt skulle stå och titta ut över den? Jo! Jag fick se den x antal gånger! Körde under den under båtfärden. Och sen stannade våran limousine chafför på ett utsiktställe där man kunde se hela bron jättebra! Och det var mörkt då! Så ja jag stod där och kände mej jävligt stolt! :) Sen fick jag chaffören till att köra över bron oxå:P Så jag klarade det målet ganska så lätt :)

Bilder får jag lägga ut imorgon. Men jag lägger ut några som en försmak på vad som väntar :P


Jag framför våran Limousine :D


Ronja, Hannah och jag :)


För jag har åkt limousine nanana NA:P

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Ralf

Så roligt att för dig och dina kompisar! Rena lyxen att få åka limo och dricka champagne. Men det är du värd gumman! :-)

2010-08-10 @ 00:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0