Harvard.

Så kom dagen då jag skulle ta placement testet på Harvad University. Kan väl säga att jag inte varit direkt nervös inför detta. MEN det blev jag... Imorse sa jag till mej själv att jag inte skulle göra provet. Nä skit i Harvard. Men efter lite pepptalk med mej själv tog jag tunnelbanan mot Harvard. Skrev ut diverse kator så jag inte skulle gå vilse. Men jag hittade alldeles utmärkt var jag skulle :)

Hade startat mkt tidigare än jag egentligen behövde. Så en och en halv timme för tidigt stid jag där. Inne på Harvard området. Var lite mäktig känsla måste jag säga. Men det faktum att jag hade tid på mej fick mej att lugna mina nerver. Ta det lugnt och se mej omkring. Besökte den välkända stayn! Tror det är grundaren av Harvard som är gubben med "guldtårna". Sägs att om man tar på hans fötter så får man tur. Och vad gjorde Josefin? Jo hon trängde sej fram bland alla turister och rörde vid hans fötter. Jag behövde ju all tur jag kunde få:P

Innan jag gick för att checka in till mitt prov så satt jag mej ner och skrev ytterliggare en A4 sida med pepptalk:P haha! Väl inne vid incheckningen var det sjukt mkt folk!! Runt 300 Pers som skulle göra provet!! Good Luck Josefin.. Iallafall så gjorde jag provet. Och jag ska inte ljuga. Det var SVÅRT! Sjukt svårt. Min hjärna har nog inte arbetat så mkt på länge. Men jag gjorde vad jag kunde. Det är allt jag kan göra. Nu kommer provsvaren antagligen imorgon... Sen är det bara för mej att lyckas få en plats i någon kurs.. Ganska få platser. MEN i vilket fall som helst. Jag har suttit inne på Harvard University och fullföljt ett prov, bara det ger jag ett plus i kanten till mej själv. Nu får ödet bestämma vad som händer next.

Eftersom min hjärna i princip var helt död  när jag kom hem så blev det att umgås lite med Anna. Skulle bli filmtime men vi fasnade mitt i ett mini maraton av Jersey Shore.. Haha! DRAMATIK:P


Utanför Harvard.


Den kända statyn!


Inne i klassrummet där provet gjordes.


"Klassrummet" hade säkert 300 sittplatser. Liiite större än Önnestads Aula:P Dessutom fick dom använda 2 st sånna här klassrum för att få plats med alla :P

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0