Boston, I love you!

Helgen har varit fullproppad med äventyr att bloggen inte hunnits med. Men nu kommer lite uppdatering :)

I fredags hämtade jag upp Fia i Braintree. Därefter visade jag henne runt i området där jag bor, det lilla jag har:P När vi sedan blev vrålhungriga mötte vi upp Anna och Sandra för lite burritos på Taco Bell! Bilen åkte sedan vidare hem mot min lilla vånging där vi spenderade kvällen, även Mike, Viktor och Chris kom och gjorde oss sällskap. Det blev twister och Appels to Appels då vi bara umgicks och hade trevligt :) När alla sedan hade dragit hem tog jag och Fia på oss bikini, gjorde oss en drink och badade lite i Jacuzzin! Jag hade ju ännu inte invigit den så det var på tiden tyckte jag! O det kändes megalyxigt att ligga där bland bubblorna och stirra upp på alla stjärnor och fullmånen! :)

Efter kanske lite för lite sömn begav vi oss sedan in till Boston på Lördag förmiddag. Åkte den kända ank båten som visade oss hela fina Boston! Alla som kommer och hälsa på mej kommer sitta i en sån båt, man får nog inte en bättre inblick i Boston på bara 80 min! Efter den guidade turen begav vi oss in till Quincy market där vi gick runt bland alla människor och käkade lite lunch:) När vi hade fått mat i magen gick vi mot Boston Common och sedan Public Garden. Och allt är verkligen såå underbart i Boston! Jag känner mej stolt över att visa Boston. Jag älskar New York, men Boston är ändå Boston! När vi suttit tillräckligt länge och kollat in människor i parken tog vi tunnelbanan in mot little Italy som är känd för sina alla italianska resaturanger. Vi ville sätta oss ner och ta en öl. Tyvärr så hade Fia inte med sitt pass. Och det var det som gällde, för ett svenskt körkort räcker inte långt:P haha! Så vi gav upp och tog tunnelbanan hem. Stannade på Derby St och köpte hem pizza :) Efter en heldag i Boston blir man ganska trött så det blev bara lite mys hemma. Helena kom förbi och var social en sväng. Det blev några drinkar och sedan ytterliggare en tur i Jacuzzin vid midnatt! Det behövdes då musklerna var lite ömma:P

Nu på söndagen började vi dagen här hemma på starbucks:) Sedan tog vi tunnelbanan in mot South Station för att lämna in Fias väska. Och eftersom China Town ligger rätt nära gick vi dit en sväng! Tog sedan tunnelbanan igen, in till Harvard och kollade in hela universitetsområdet. Kändes lite surt att vara tillbaka där igen. Men men, trots det lika fint:) Gick ut mot Harvard Squere vid alla affärer och gick runder. Men idag var det SJUKT varmt! Solen gassade verkligen. Så när vi kände oss lite hungriga och lite för svettiga gick vi in på den omtalade Fire and Ice som är känd för sin Mongolian Barbeque. Och jag förstår varför den är så omtalad! :) För mätta drog vi oss tillbaka mot South Station och höll oss i närheten tills det var dax för Fia att ta bussen hem mot hennes New York! Och måste verkligen säga att hon varit en bra gäst! Haft mycket kul med henne :)

Jag måste säga att det varit en super helg! Jag har sett mkt nytt i Boston men börjar även att hitta lite där. Och jag måste nämna det igen. Jag är verkligen helt förälskad i denna staden! Den är så underbart vacker! Här kommer lite bilder. Och åter igen kommer det ut fler på Facebook senare :)




Jag, Sandra och Anna :)


Jag, Anna och Fia :)


Jag och Fia :)


Lite twister!


Jacuzzin! :D


Newbury Street.


Bostons kända kyrka Trinity Church


Boston! <3


Boston Bridge. Har förövrigt kört på den :P


Ankbåten som vi åkte. Dom kan både köra på land och även gå ner i vattnet :)


Quincy Market.


Skyskrapan längs till höger är den såkallade "spegelskyskrapan". Och ja den är ganska fräck:P haha!


Public Garden


China Town


På Harvard området!


Lite mer Harvard!

♦ Joey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0