Presenter till värdfamiljen.

Jag hade faktiskt lovat att lägga ut bilder på dom presenter jag lyckats inhandla:) Och eftersom jag håller vad jag lovar kommer bilderna här:D




Köpte denna Sverige tröjan till Pojken i familjen. På intersport för den som undrar:) Hade planer på att köpa shorts och strumpor oxå, men tyckte att det blev lite för mkt penar att lägga på varje barn. Så jag fick efter mkt om och men nöja mej med bara tröjan:)


Denna skålen har jag köpt till mina värdföräldrar. Den är från Kosta Boda och den lite kända Ulrica Hydman-Valliens verk.




Pippi bok till alla barnen. En present som dom alltså ska få tsm. "The Year in Sweden" är kanske mest till föräldrarna men är många bilder i som även barnen kan ta del av. Båda böckerna köpte jag på Akademibokhandlen. Boken om Sverige stod jag lääänge och valde. Finns nämnligen 2 andra ganska bra böcker. Den kända "Very Swedish" som jag tror är ganska så välpratade bland oss au pairer. Är lite blandning mellan kokbok och bilder på Sveriges landskap. Sen finns det även "Sweden inside - out" som jag tyckte var himla bra! Där stod verkligen om allting som klassas som Svensk. Nackdelen var dock att det inte fanns så många bilder.. Lite tråkigt att inte få den bilden tyckte jag.. Boken som jag köpte tyckte jag var väldigt bra! Bra ext och bilder:) Hela året går boken genom med alla möjliga traditioner och grejer:)
Ni ser även mitt nya lexikon :P

Jag har även planerat att köpa lite typiskt svenskt godis. Marabou, ahlgrens bilar och så något till:) Sen har jag ju dom två flickornas presenter.. Där har jag inte riktigt bestämt mej än.. Har fastnat lite.. Men tror det blir pippidocka till den minsta. Den större som är 8 står det stilla för min del.. Men ska ge mej ut på jakt imorrn. För det finns ju mkt leksaker och grejer där ute, så jag behöver nog inte ora mej:P

Hoppas ni får lite insperation iallfall:)

♦ Joey

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Smarta presenter där! Godis är ju ett givet val, men vart hittade du bökerna, hittar typ inga på bokhandlarna, typ den the year in sweden?

2010-04-23 @ 09:02:50
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Christine

Va fin skålen va! Kommer dom uppskatta tror jag :-D

2010-04-24 @ 09:11:57
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0