Hälsoundersökningen

Idag klev jag in på läkarmottagningen för att göra min hälsoundersökning. Hade verkligen försökt hålla mig lugn för det är ju egentligen ingenting man ska ora sej över. Blev mätt, vägd, kollade snabbt synen, svarade på några frågor o även lämna ett kisseprov haha! Men allt gick smärtfritt o utan några problem. Sen kom vi till blodtrycksdelen... Och jag säger bara HAHAHA! Lite komiskt ändå. Läkaren tog det säkert 4 ggr! Bytte maskin en gång och 2 av gångerna stod det bara error på skärmen, haha! En av gångerna var det jättehögt! Till sist fick jag lägga mej ner och då var det till sist alldeles normalt! Bra de ju! Men att det alltd är sånna problem med detta! :P

Ett problem uppstod dock! Vaccinationsintygen.. Jag hade med mej vaccinationsintyget från alla dom sprutorna man tagit innan man börja skolan. Dom sprutorna jag tagit i skolan trodde jag var självklart att alla tagit och eftersom jag inte hade tillgång till dom så trodde jag att man inte behövde dom. FEL FEL FEL! Såklart behövdes dom. Slarvit av mej! Jag skulle ju såklart fixat de! Är riktigt arg på mig själv för det är inte sådanna missar jag brukar göra! Har fått ringa runder hela dagen och till sist skickat efter intygen från stadsarkivet från min kommun. Intyget kommer alltså om någon dag. Ska antagligen själv åka och hämta de så jag får de snabbare. Sen måste jag tillbaka till min läkare och visa upp de sista. DÄREFTER har jag mitt hälsointyg! :) Tar lite längre tid än om jag fixat allt direkt, så tänkte uppmana alla mina bloggläsare att inte göra samma misstag:)



♦ Joey


Kommentarer
Postat av: Christine

Hur får man tag på dom dukumenten då? :-O

2010-04-20 @ 22:50:47
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0